понедельник, 30 июля 2012 г.


Чи існує корупційна складова у пенсійному забезпеченні чорнобильців?


Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи для нинішньої влади стає все важчим і, звичайно, зараз має важливе державне значення питання, пов’язане з незаконною витратою бюджетних коштів.

Однією з таких проблем є питання у незаконності прийнятих судових рішень та виплаті коштів при призначенні та перерахунку пенсій 1-й категорії потерпілих від катастрофи на  Чорнобильській АЕС.

Стаття 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" прописана для такої категорії громадян, як інваліди з числа учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Однак, по злочинній недбалості, а швидше за все із  корисливих мотивів,  ті хто приймали рішення про неправомірний перерахунок та виплату коштів, протизаконно надали таку можливість для першої категорії потерпілих від ЧАЕС, які не брали участі в ліквідації наслідків катастрофи.

Для того, щоб зрозуміти суть справи варто навести витяг з статті 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи":

"Стаття 54.  Державна пенсія особам, віднесеним до категорії 1 та у зв'язку з втратою годувальника
Пенсії по  інвалідності, що  настала  внаслідок  каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської   катастрофи   можуть призначатися   за  бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990  роках,  у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно з законодавством.
В усіх  випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення  пенсії  за  роботу в зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців.
Обчислення і призначення пенсій по інвалідності,  що  настала внаслідок каліцтва чи захворювання,  і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи із  заробітку  за межами  зони   відчуження   провадиться  на  загальних підставах відповідно  до  Закону  України  "Про загальнообов'язкове державне пенсійне  страхування"  (  1058-15 ). (Частина третя статті 54 із змінами,  внесеними  згідно  із Законом N 3108-IV ( 3108-15 ) від 17.11.2005 )
В усіх випадках  розміри  пенсій  для  інвалідів,  щодо  яких встановлено  зв'язок з Чорнобильською катастрофою,  не можуть бути нижчими:
по I групі інвалідності - 10 мінімальних пенсій за віком;
по II групі інвалідності - 8 мінімальних пенсій за віком;
по III групі інвалідності - 6 мінімальних пенсій за віком;
дітям-інвалідам - 3 мінімальних пенсій за віком.
Порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи  визначається Кабінетом Міністрів України.
(Стаття 54 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2532-12  від 01.07.92; Декретом N 29-93 від 26.03.93,  Законом  N  3285-12  від 17.06.93, в редакції Закону N 230/96-ВР від 06.06.96) (Дію  Декрету  N  29-93 зупинено згідно із Законом N 3285-12 від 17.06.93)"  

У зв’язку з вищенаведеним слід звернути увагу на декілька складових:

1. Юридична:

1)  Потерпілі від катастрофи на ЧАЕС 1-ї категорії, які не є учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, до введення в дію Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", отримували пенсії за Законом України "Про пенсійне забезпечення" (1788-12). А оскільки ці категорії не отримували пенсії за Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи", відповідно з чим, і не мали права оспорювати та отримувати неправомірно присуджені пенсії за  статтею 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи";

2) Суди помилково приймали рішення з виплат державних пенсій із розрахунку 10, 8, 6 мінімальних пенсій за віком, інвалідам, які жодного дня не працювали в 30-кілометровій зоні та не були учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, застосовуючи в тому числі постанову Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2005 р. № 1293 "Про збільшення розмірів пенсії деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". 

2. Фінансування:

1) Пенсії учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС фінансуються з Державного бюджету.  Фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією  цього  Закону, здійснюється за рахунок державного бюджету (Стаття 63 в редакції Закону N 2532-12 від 01.07.92);

2) Пенсії потерпілих 1 категорії (не ліквідаторів), фінансуються з Пенсійного Фонду України   (провадиться  на  загальних  підставах відповідно  до  Закону  України  "Про загальнообов'язкове державне пенсійне  страхування"  (1058-15 ).
   
3. Питання:

З яких коштів і яким чином профінансовано судові рішення з перерахунку та виплат пенсій потерпілим та евакуйованим із 30 кілометрової зони ЧАЕС 1-ї категорії, які не є учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, із розрахунку 10, 8, 6 мінімальних пенсій за віком, якщо їх пенсії мають фінансуватися не з Державного бюджету, а з коштів Пенсійного Фонду? 

Саме звідси виникають запитання щодо найгрубіших порушень та з можливими ознаками корупційних дій посадовими особами міністерств та відомств.

Вихід із такої ситуації звичайно має полягати в першу чергу у площині надання правової оцінки діям високо посадовців.

Також необхідно зобов’язати ПФУ подати касаційні скарги до Верховного Суду України на неправомірно прийняті судами рішення щодо застосування 54-ї статті Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи" до потерпілих і евакуйованих, а також неправомірно прийнятим рішенням судів з одночасним застосуванням постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2005 р. №1293 "Про збільшення розмірів пенсії деяким категоріям громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастроф".

Таким чином вдасться вирішити не лише питання з зняттям соціальної напруги у чорнобильському середовищі, але вирішити пенсійні питання учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у конституційному та законодавчому полі.

Петр Симоненко: В каждом селе от КПУ будет, как минимум, один агитатор

Во время избирательной кампании Компартия постарается в каждом селе обеспечить, как минимум, одного агитатора. Об этом заявил лидер КПУ Петр Симоненко во время пресс-конференции, передал корреспондент ГолосUA.
В частности, говоря об особенностях избирательной кампании Компартии, Петр Симоненко напомнил, что последние две недели он провел с рабочими поездками по разным областям Украины.
«Я увидел, что большинство предложений нашей предвыборной программы находит поддержку среди простого населения. Поэтому, и в дальнейшем, во время нашей избирательной кампании, мы будем опираться на такие формы агитации, то есть, общение с народом непосредственно», – отметил лидер коммунистов.
Так, по словам Петра Симоненко, уже сейчас на уровне городов, районов и областей представители КПУ проводят собрания, на которых доносят основные принципы программы Компартии по видению ситуации в Украине и механизмы преодоления проблем.
Петр Симоненко также уточнил, что есть и новшества в избирательной кампании, в частности, особое внимание уделяется молодежи, которая агитирует за партию.
«У нас работают молодежные агитационные группы, которые мы называем МАГами», – подчеркнул лидер коммунистов.
Подытоживая, Петр Симоненко добавил, что КПУ ставит задачу обеспечить, как минимум, одного агитатора в каждом селе Украины.
Пресс-служба

НЕТ – сокращению сети коммунальных аптек на Харьковщине!

В Харьковской области продолжает стремительными темпами сокращаться сеть коммунальных аптек. На сегодняшний день в Харькове их осталось порядка двадцати. При этом многие из них фактически стали коммерческими, так как сдаются в аренду частникам.
Социально незащищенные слои населения, к которым можно отнести абсолютное большинство народа Украины, благодаря коммунальным аптекам раньше имели возможность приобретать медикаменты по ценам, значительно ниже, чем в коммерческих. Естественно, такое положение не устраивало частников, так как на горе и бедах, на болезнях людей не в полной мере можно было наживаться.
Сейчас же, когда сеть коммунальных аптек вся практически сокращена, этой «проблемы» у собственников частных аптек нет – конкурент успешно удален с рынка. А что будет с людьми, и смогут ли они после этого приобретать по дорогим ценам лекарства – это никого не волнует, так как заработок на болезнях и есть истинная суть капиталистической медицины.
Все это время уничтожение сети коммунальных аптек под предлогом их нерентабельности происходило с подачи областных чиновников. За последние годы практически на каждой сессии Харьковского областного совета принимались решения об очередном закрытии той или иной коммунальной аптеки. Делалось это (и делается!), очевидно, не просто так!
Именно поэтому коммунисты Харьковщины 25 июля 2012 года вывели людей под стены Харьковского областного совета и Харьковской областной государственной администрации с требованием прекратить этот беспредел. Сеть коммунальных аптек должна быть возвращена харьковчанам!
Пресс-служба Харьковского ОК КПУ